19/01/2016

Μισθωτή Επαιτεία. Μισθωμένη Εξαθλίωση. ~ Lessee Beggary. Leased Poverty.

Μισθωτή Επαιτεία. Μισθωμένη Εξαθλίωση.
30-1-2012 Ηράκλειο, Αγία Αικατερίνη

(το κείμενο αυτό παλιά είχε δημοσιευθεί στα ΜΚΔ)

Έτσι μας έχουν καταντήσει, κράτος και ιδιώτες αφεντικά, όλους τους εργαζόμενους: εξαθλιωμένους επαίτες. Για τι άλλο μπορεί να θεωρηθεί, όταν το Υπουργείο Παιδείας πχ, σε στέλνει στη Δευτεροβάθμια να εξασκήσεις το «λειτούργημα» (sic!) αυτό δίνοντας σου 680€(!) χωρίς να σου αναγνωρίζει την εκπαιδευτική σου προϋπηρεσία μισθολογικά και χωρίς κανένα «εφόδιο» ώστε να ανταπεξέλθεις οικονομικά στα έξοδα σου και στις υποχρεώσεις σου. Δεν είναι μόνο τα εισιτήρια και οι μετακινήσεις, δεν είναι μόνο το ενοίκιο, είναι και ότι πρέπει να φας(!), να ζεσταθείς(!), να πλυθείς(!), να διαβάσεις(!), να ενημερωθείς(!). Για διασκέδαση που λόγος, κομμένη μαχαίρι. Θα αναγκαστείς υποχρεωτικά να ψάξεις και γι’ άλλη δουλειά -αν βρεις- για να μπορείς να τα βολέψεις· και αυτή η δουλειά θα είναι χωρίς πολλές απαιτήσεις ωραρίου και μισθού.

Και να ήταν μόνο αυτό. Για ποιους λόγους τα εργαστήρια όλης της χώρας δεν είναι εξοπλισμένα με εργατικό δυναμικό (μόνιμους ή αναπληρωτές) καταρτισμένο και έμπειρο (λόγω υποχρεωτικής τρίχρονης εργασιακής εμπειρίας στον ιδιωτικό τομέα) όπως είναι οι εκπαιδευτικοί ΔΕ; Γιατί δεν προσλαμβάνονται οι ΔΕ στα εργαστήρια αφού είναι βοηθητικό προσωπικό -το οποίο όμως λόγω εργασιακής εμπειρίας μπορεί να βοηθά στην εκπαιδευτική διαδικασία- και δεν παίρνει ούτε τη θέση του ΠΕ ούτε η θέση του ΤΕ; Φταίει το Υπουργείο που δεν προσλαμβάνει λόγω περικοπών (και ίσως λόγω απαξίωσης της τεχνικής εκπαίδευσης αφού είναι πολυδάπανη και ίσως τελικά άχρηστη…) ή φταίνε οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και οι διευθυντές και τομεάρχες των ΣΕΚ που δε βγάζουν τα κενά; Και γιατί δε βγαίνουν τα κενά; Λόγω άγνοιας, περικοπών ή υπάρχουν και άλλοι λόγοι; Γιατί να προσλαμβάνομαι εγώ στο Ηράκλειο; Στην Αττική όλα τα εργαστήρια έχουν μόνιμο ή αναπληρωτή; Από όσο ξέρω σίγουρα δεν έχουν.

Με αυτά και με αυτά καθώς και με τα άλλα και τα επόμενα, υπάρχει πλήρης απαξίωση της εκπαίδευσης, της τεχνικής εκπαίδευσης, των εργαστηρίων, του ρόλου του εκπαιδευτικού, με σαφή αποδέκτη την ελλιπή μάθηση του μαθητή.

Εντάξει το ξέρουμε πως θέλουν να μας κάνουν τα γκαρσόνια της Ευρώπης. Να μάθουμε αγγλικά, γαλλικά, και γερμανικά από το Δημοτικό, να μένουμε στο ενοίκιο και αν μη βγάζουμε άχνα, ο καθένας απομονωμένος στο καβούκι του, προσπαθώντας απλά να επιβιώσει και όχι να ζήσει.

Αυτοί κάνουν καλά τη δουλειά τους. Εμείς θα τους αφήσουμε; Μήπως φταίμε καθαρά και μόνο εμείς; Μήπως πρέπει να αρχίσουν οι καταλήψεις στους χώρους δουλειάς πανελλαδικά, με σκοπό πανελλαδική απεργία διαρκείας και στόχο την καθολική ανατροπή της κατάστασης;


Σκέψεις ενός άνεργου, αδιόριστου, πρώην αναπληρωτή, πρώην ωρομίσθιου
εργαστηριακού εκπαιδευτικού
https://goo.gl/rg5clr
ΤΕ 01.04 Ψυκτικός
ΔΕ 01.11 Ψυκτικός
ΔΕ 01.12 Υδραυλικός
ΤΕ 01.02 Μηχανολόγος



---
σχόλιο: 31-8-2012, 20:43

Τελικά μας μέτρησαν την προϋπηρεσία… και από τα 680€ ανέβηκα στο αστρονομικό ποσό των 770€ για 5 χρόνια που μου αναγνωρίζει το Υπουργείο Παιδείας. Με τόσα λεφτά δεν ήξερα τι να πρωτοκάνω… και γι’ αυτό δεν έβγαινα έξω...




Δεν υπάρχουν σχόλια: