20/01/2016

Συμπεράσματα Από Την Απεργία Των Εκπαιδευτικών 16-25/9/2013 Conclusions From The Teachers Strike

Συμπεράσματα από την απεργία των εκπαιδευτικών
16-25/9/2013   27-9-2013, 22-10-2013


ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Αριθμητικά μεγέθη μιας τοπικής ΕΛΜΕ από την Αττική:

1. σύνολο εκπαιδευτικών ΕΛΜΕ: ≈830 εκπαιδευτικοί
2. σύνολο εκπαιδευτικών που είναι ταμιακώς εντάξει: ≈584 εκπαιδευτικοί
3. σύνολο εγγεγραμμένων εκπαιδευτικών στην επιτροπή αγώνα: ≈70 άτομα
4. σύνολο ενεργών συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στην επιτροπή αγώνα: ≈17 άτομα

Δράσεις* επιτροπής αγώνα μιας τοπικής ΕΛΜΕ από την Αττική:

1. Πέμπτη 5-9-2013: 1η ΓΣ ΕΛΜΕ και εγγραφές νέων μελών στην επιτροπή αγώνα
2. Τρίτη 10-9-2013: 1ο κάλεσμα επιτροπής αγώνα ΕΛΜΕ
3. Τετάρτη 11-9-2013: αφισοκόλληση από μια ομάδα τριών (3) ατόμων και μοίρασμα έντυπου υλικού σε κεντρικό σημείο της πόλης από μια ομάδα περίπου δέκα (10) ατόμων
4. Πέμπτη 12-9-2013: φτιάξιμο πανό από μια ομάδα τεσσάρων (4) ατόμων
5. Παρασκευή 13-9-2013: ανοιχτό κάλεσμα εκπαιδευτικών ΕΛΜΕ και φτιάξιμο πανό από μια ομάδα πέντε (5) ατόμων
6. Σάββατο 14-9-2013: ανοιχτό κάλεσμα εκπαιδευτικών ΕΛΜΕ και όλων των δημοτικών φορέων της πόλης, ανάρτηση πανό και αφισοκόλληση από μια ομάδα τεσσάρων (4) ατόμων
7. Πέμπτη 19-9-2013: 2η ΓΣ ΕΛΜΕ
8. Τρίτη 24-9-2013: 3η ΓΣ ΕΛΜΕ
_______
* Οι δράσεις της τοπικής ΕΛΜΕ αναφέρονται σε αυτές που έγιναν γνωστές μέσα από τις ανοιχτές συζητήσεις και μέσω της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Δεν αναφέρονται οι Δράσεις σε επίπεδο περισσοτέρων τοπικών ΕΛΜΕ ή της ΟΛΜΕ. Επίσης μετά τις 16 Σεπτέμβρη υπήρχε κάλεσμα της επιτροπής αγώνα κάθε μέρα στις 7:30 το πρωί συνάντηση για τη δημιουργία «ομάδων περιφρούρησης» στο οποίο δε συμμετείχα αφού είχα ειδοποιήσει την επιτροπή αγώνα πως θα πήγαινα κατευθείαν στο σχολείο που ήμουν αναπληρωτής στο παρελθόν.

Αποτελέσματα ΓΣ μιας τοπικής ΕΛΜΕ από την Αττική:

à Η Γενική Συνέλευση τη Τρίτη 24/9/2013
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ (εξωκοινοβουλευτική αριστερά και ανένταχτοι) 43, ΣΥΝΕΚ (συριζα) 25, ΠΑΜΕ (κκε) 10, ΔΑΚΕ (νδ) 14, ΠΑΣΚ (πασοκ) όχι, ΛΕΥΚΑ 14, ΣΥΝΟΛΟ παρευρισκομένων ≈160, ψηφισάντων 106 
·   απόφαση Γενικής Συνέλευσης μιας ΕΛΜΕ από την Αττική:
μπήκε θέμα απαρτίας από ΠΑΜΕ και ΔΑΚΕ και έγινε ενδεικτική ψηφοφορία
·   απόφαση Γενικής Συνέλευσης Προέδρων ΕΛΜΕ:
αναστολή απεργίας αφού καμία πρόταση δεν πήρε πλειοψηφία
(30 ΕΛΜΕ λευκό, 17 ΕΛΜΕ αναστολή, 12 ΕΛΜΕ 5νθήμερες, 2 ΕΛΜΕ 48ωρη)

à Η Γενική Συνέλευση τη Πέμπτη 19/9/2013
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ (εξωκοινοβουλευτική αριστερά και ανένταχτοι) και ΣΥΝΕΚ (συριζα) 136, ΠΑΜΕ (κκε) 51, ΔΑΚΕ (νδ) 11, ΠΑΣΚ (πασοκ) 1, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ (ανένταχτος) 1, ΛΕΥΚΑ 14, ΣΥΝΟΛΟ παρευρισκομένων ≈350, ψηφισάντων 214
απόφαση Γενικής Συνέλευσης μιας ΕΛΜΕ από την Αττική:
πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες
απόφαση Γενικής Συνέλευσης Προέδρων ΕΛΜΕ:
48ωρη επαναλαμβανόμενη απεργία

à Η Γενική Συνέλευση τη Πέμπτη 5/9/2013
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ (εξωκοινοβουλευτική αριστερά και ανένταχτοι) και ΣΥΝΕΚ (συριζα) ≈150, ΠΑΜΕ (κκε) ≈30, ΔΑΚΕ (νδ) ≈10, ΠΑΣΚ (πασοκ) ≈4, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ (ανένταχτος) ≈1, ΛΕΥΚΑ ≈5, ΣΥΝΟΛΟ παρευρισκομένων ≈310, ψηφισάντων ≈200
απόφαση Γενικής Συνέλευσης μιας ΕΛΜΕ από την Αττική:
πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες
απόφαση Γενικής Συνέλευσης Προέδρων ΕΛΜΕ:
πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες
_______
*όσα νούμερα εμπεριέχουν αρχικά το σύμβολο ≈ σημαίνει πως τα νούμερα δεν είναι ακριβή αλλά με μικρή σχετικά απόκλιση από το πραγματικό αριθμό

~~~

Επεξηγήσεις / Απόψεις / Κρίσεις:
1.     Ότι γράφεται εκφράζει την προσωπική μου άποψη και κρίση και μόνο αυτή.
2.     Δεν έχω ξανασυμμετάσχει σε άλλη απεργία διαρκείας.
3.     Δεν αναφέρω την ΕΛΜΕ διότι πιστεύω πως δε χρειάζεται να θίξουμε ονόματα και καταστάσεις σε τοπικό επίπεδο αφού αυτό δεν αφορά τον αναγνώστη αλλά μόνο τους πρωταγωνιστές.
4.     Αυτό το κείμενο δεν στοχεύει στους πρωταγωνιστές της απεργίας, ως προς το συμπερασματικό κομμάτι, αλλά όλους τους ενεργούς πολίτες.
5.     Οποιοσδήποτε θελήσει μπορώ μέσω προσωπικού μηνύματος να του αναφέρω την ΕΛΜΕ. 
6.     Είμαι μέλος των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Συσπειρώσεων Κινήσεων Εκπαιδευτικών Δ.Ε.
7.     Δε συμφωνώ με τις περισσότερες αναλύσεις, άρθρα και κείμενα της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς και των περισσοτέρων άρθρων της που στόχο έχουν να μην καλλιεργούν το «κλίμα ηττοπάθειας» όπως αναφέρουν.
8.     Συμφωνώ με αυτές τις αναλύσεις, άρθρα και κείμενα τα οποία κοιτούν την αλήθεια κατάματα χωρίς φτιασιδώματα. Χωρίς να έχουν σαν καραμέλα τα περισπούδαστα τύπου «το ποτήρι μισογεμάτο ή μισοάδειο» και άλλα τέτοια τσιτάτα. Είναι γνωστό πως η αλήθεια είναι μόνο Μία και εξαρτάται απλά από τη γωνία και τα εμπόδια στην οπτική σου, το χωροχρόνο και το ποσοστό συνειδητοποίησης της, καθώς και, το ποσοστό πολιτικής και ταξικής σου συνειδητοποίησης.
9.     Δεν ασχολούμαι με το πόσο έφταιξαν οι συνδικαλιστικές παρατάξεις, αλλά, πόσο οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί στη βάση συνειδητοποίησαν την ιστορική στιγμή και συγκυρία της κατάστασης. Και εν προκειμένου της απεργίας διαρκείας.

Προσδοκίες:
1.     Η απεργία διαρκείας των εκπαιδευτικών να μετασχηματιζόταν σε Γενική Πολιτική Απεργία Διαρκείας.
2.     Να αποχτήσουν όσο γίνετε περισσότεροι εργαζόμενοι πολιτική και συνδικαλιστική χειραφέτηση και να γίνουν ενεργοί πολίτες.
3.     Να γίνει ευρύτερα ένας γόνιμος διάλογος στην αγωνιζόμενη κοινωνία και στην κοινωνία των ενεργών πολιτών ώστε να μπορέσουμε στο μέλλον να έχουμε και κάποια Νίκη και Όχι μόνο Ήττες.

Συμπεράσματα / Αιτιολογήσεις:
1.     Οι δημόσιοι υπάλληλοι (και ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί ως ο μεγαλύτερος κλάδος στο δημόσιο στην Ελλάδα) δεν έχουν συνειδητοποιήσει τον καταλυτικό τους ρόλο στην ανατροπή της αντιδραστικής αυτής πολιτικής. / Μόνο οι δημόσιοι υπάλληλοι στην Ελλάδα -τουλάχιστον για την ώρα- μπορούν να κάνουν απεργία αφού μόνο στο δημόσιο τομέα είναι ακόμα “νόμιμη” η απεργία.
2.     Αν δεν ήταν οι Παρεμβάσεις ούτε τρεις μέρες πιστεύω δε θα άντεχε η απεργία. / Μόνο με μέλη των Παρεμβάσεων και λίγους ανένταχτους ήμουν στο δρόμο στα οργανωτικά και διεκπεραιωτικά θέματα.
3.     Το ΠΑΜΕ συνεχίζει την αυτοκαταστροφική – μοναχική πορεία του ΚΚΕ σε όλα τα μέτωπα και σε όλα τα επίπεδα. / Αρκεί να δει κανείς τι πρότειναν στις ΓΣ οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ και τι έλεγαν στα “πηγαδάκια” των εκπαιδευτικών για να καταλάβεις το διασπαστικό τους ρόλο.
4.     Οι ΣΥΝΕΚ συνεχίζουν την δογματική ιδεοληψία της “ανάθεσης” που πρωταγωνιστεί  στη πολιτική ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ. / Σημασία έχει πόσοι ποσοτικά και ποιοτικά είναι στο δρόμο συνδικαλιστές των ΣΥΝΕΚ.
5.     Για την ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚ τι να πω; Ο ρόλος τους ήταν και συνεχίζει να είναι εντελώς εχθρικός και ύπουλος για το εργατικό κίνημα συνολικά. / Υπάρχει ακόμα συνδικαλισμός στο ΠΑΣΟΚ και στη ΝΔ; Αναρωτιέμαι…
6.     Και όλες οι δυνάμεις της αριστεράς να ήταν ενωμένες απλά θα παρέτειναν τις ημέρες της απεργίας λίγο ακόμη. / Αυτό κάνουν φανερά τα περισπούδαστα λόγια των εργαζομένων (εκπαιδευτικών εν προκειμένου) που έλεγαν παλιότερα πως δε συμμετέχουν σε απεργιακές ντουφεκιές τύπου 24ωρης ή 48ωρης απεργίας αφού μόνο μία απεργία διαρκείας μπορεί να κάνει κάτι γιατί πολύ απλά δεν είναι διατεθειμένοι να χάσουν τα μεροκάματο τους έτσι άσκοπα χωρίς αποτέλεσμα. Κι όταν τελικά αυτή η γενική απεργία οργανώθηκε και το μόνο που τους ζήταγε ήταν την ενεργή συμμετοχή τους σε αυτή, αυτοί σαν τις κότες και σαν τους στρουθοκαμήλους, έκαναν πίσω κρυμμένοι σε βουνά από δικαιολογίες του τύπου: «δεν έχω λεφτά» και «φταίνε οι άλλοι…». Ενώ πριν που είχε λεφτά (αφού του έχουν πετσοκόψει πάνω από το 40% του μισθού του) πότε έλεγε την «αλήθεια» τότε ή τώρα; Ξέρω… βαριά η καλογερική, ποιος έχει όρεξη για αγώνες τώρα;
7.     Κανονικά δε θα έπρεπε να γράψω αυτό το κείμενο, απλά να παρέθετα τα γεγονότα. / Τα γεγονότα μιλούν μέσω των αριθμών από μόνα τους, δε χρειάζεται να συνεχίσω άλλο.

Επίλογος
Ήθελα να γράψω κι άλλα όμως το κείμενο «Κινηματική, Πολιτική καιΤαξική Συνείδηση: σκέψεις με αφορμή τον Παύλο και την απεργίατων εκπαιδευτικών» επεξηγεί και συμπληρώνει ακριβώς τα τελικά συμπεράσματα που έτσι κι αλλιώς θα κατέληγα και σε αυτό εδώ το κείμενο μου.
Το θεώρησα μια υποχρέωση μου να γράψω σήμερα, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, αυτά εδώ τα δύο κείμενα. Μια συμβολή στον αγώνα και μια παρηγοριά χαιρετίζοντας συντροφικά με υψωμένη γροθιά όσους αγωνίζονται σήμερα.

«Την “ηθική των αφεντικών” την αντιπάθησα όσο και την “ηθική των δούλων”. Μια τρίτη έβλεπα να διαμορφώνεται μέσα μου: “δίνε το χέρι σου σε όποιον σηκώνεται”.»
Μαξίμ Γκόρκι


27-9-2013 και 22-10-2013
Σκέψεις ενός άνεργου, αδιόριστου, πρώην αναπληρωτή, πρώην ωρομίσθιου
εργαστηριακού εκπαιδευτικού
ΤΕ 01.04 Ψυκτικός
ΔΕ 01.11 Ψυκτικός
ΔΕ 01.12 Υδραυλικός
ΤΕ 01.02 Μηχανολόγος



Δεν υπάρχουν σχόλια: